Wednesday, April 15

TANPA...

KITA PERNAH BERPISAH BUAT KALI PERTAMA TETAPI TIDAK BEGINI KU RASAKAN,
KALI INI BERBEZA SUNGGUH DI HATI SEBELUM INI,
TAK TAHU BAGAIMANA INGIN KU UCAPKAN,
AKU IBARAT KEHILANGAN DIRIMU,
SUNGGUH TIDAK AKU SANGKA KAU HANYA MENGHIBURKAN AKU SEKETIKA CUMA,
DAN AKHIRNYA KAU BERLALU PERGI,
AKU IBARAT HILANG TANPA ARAH,
KE MANA HARUS AKU TUJU SELEPAS INI,
KE MANA HARUS AKU PERGI,
TERIMA KASIH SAYANG WALAUPUN SEKETIKA CUMA,
WALAUPUN KITA TAK BERCINTA,
TAPI HARI INI AKU TELAH MENGERTI APA ITU CINTA...
MEMANG PERLU PENGORBANAN DALAM CINTA...
RAMAI YANG TANYA MENGAPA HARUS AKU MENGORBANKAN CINTA KU...
INI JAWAPANNYA,
KALAU KITA MENCINTAI SESEORANG,
TAK KISAH LAH DIA MILIK KITA ATAUPUN TIDAK...
KITA MASIH MAHU LIHAT DIA BAHAGIA BUKAN,
KITA MASIH MAHU MELIHAT DIA GEMBIRA BUKAN,
KITA MASIH MAHU MELIHAT DIA TERSENYUM BUKAN,
DALAM DUNIA NI BENDA YANG MEMBAHAGIAKAN KITA ADALAH MELIHAT ORANG YANG PALING KITA SAYANG BAHAGIA,
CONTOHNYA, JIKALAU SALAH SEORANG AHLI KELUARGA KITA MENGHIDAP PENYAKIT, SELURUH KELUARGA AKAN MERASAINYA... BUKAN BEGITU???
BEGITU JUGA DENGAN CINTA...
SAMA SAHAJA...
WALAUPUN DIA TIADA DI DEPAN MATA YANG PENTING HANYA DIA GEMBIRA...
SEMOGA BERBAHAGIALAH KAU DI SAMPINGNYA...



Sayu terpisah
hikayat indah kini hanya tinggal sejarah
berhembus angin rindu
begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu
hujan lebat mencurah kini
bagaikan tiada henti
kaulah laguku kau irama terindah
tak lagi kudengari
kau pergi.. pergi..
sepi tanpa kata
terdiam dan kaku tak daya kau kulupa
apa pun kata mereka
biarkan kenangan berbunga di ranting usia

No comments:

Post a Comment