Tuesday, April 21

SEPANJANG JALAN KENANGAN...

SALAM PERSAHABATAN KU METRAI,
HARI DEMI HARI AKU MENYEPIKAN DIRI,
TEMAN KAU MEMAHAMI,
TAPI SAHABAT TAK PERNAH MENGERTI,
JIKA KAU TIADA APALAH ERTI,
TIADA SIAPA FAHAMI...

APA KEJADAHNYA AKU MENEMPA DIRI,
DALAM KEADAAN YANG TAK DISUKAI...

MEMANG AKU MENGAJAR,
TAPI HANYA MENGAJAR,
TAK MAMPU MENDIDIK,
MEMBENTUK SEORANG INSAN YANG BERNAMA SAHABAT MENJADI TEMAN...

BAGI MU SAHABAT DAN TEMAN SEMUANYA SAMA,
TAPI BAGIKU IANYA AMATLAH BERBEZA...

SAHABAT HANYA FAHAM GELAK TAWA,
TAPI TAK PERNAH MEMAHAMI DUKA- LARA,
TEMAN FAHAM SEGALANYA,
HANYA TEMAN FAHAM SEMUANYA...

TEMAN FAHAMLAH AKU PERGI HANYA UNTUK MENCARI KETENANGAN,
BUKAN MEMUTUSKAN PERSAHABATAN,
KALAU TEMAN MERASAKAN KESEDIHAN,
SAHABAT HANYA BERTEPUK TANGAN...

DIRIKU MENGERTI TIADA TEMAN LAIN YANG MEMAHAMI,
TETAPI CUBALAH BERDIKARI SEMASA KU TIADA DI SINI...

TEMAN AKU PERGI HANYA UNTUK SEMENTARA,
MENYEMBUHKAN HATI YANG DUKA-LARA,
MENYELSAIKAN KEKUSUTAN KELUARGA,
MENYERU SAHABAT MEMAHAMI SEGALA...

BIARLAH AKU PERGI DENGAN TENANG,
JANGAN KAU TEMAN MERATAPI KESEDIHAN,
HANYA DISINI AKU BERPESAN,
KATA AYAH DAN IBUMU JANGAN DI LAWAN...

WAHAI TEMAN,
WAHAI SAHABAT,
PEMERGIANKU HANYA SEMENTARA,
KALAU ADA JODOH YANG PANJANG KITA AKAN BERSUA,
TUHAN ITU ADIL DAN MAHA ESA...

TEMAN.....
SEMENTARA SAHAJA,
FAHAMILAH,
MENGERTILAH,
AKU PERGI DENGAN ALASAN,
BUKAN SUKA-SUKA,
JANGAN SEDIH,
JANGAN MENANGIS...

SATU HARI AKU AKAN KEMBALI,
MENUNTUT APA YANG PATUT AKU MILIKI...

TEMANKU,
TEMAN SEJATI,
HANYA KAU MEMAHAMI...

No comments:

Post a Comment