Wednesday, March 25

tEman...

entah mengapa kedukaan datang menjelma setelah gembira menghilang....
dimana teman yang dahulu berjanji sehidup semati...
kini tiada lagi dengar tawa kegembiraan si cilik eka yang suka akan kegembiraan...
tiada lagi aku dengar kekecohan suara puteri yang menyapa diriku...
tiada lagi senyum tawa diwajah wanita-wanita yang senatiasa berdamping dengan aku melihat kegembiraan...
nanie, dayah, syasya, zirah, ebil, ekin, kelly...
aku sudah tidak nampak kegembiraan dalam diri mereka...
mengapa....????
baru aku sedar yang aku sedang bermimpi...
hmm...
wahai pujangga kau sedang bermimpi...
kini kau tidak lagi begelar pelajar sekolah menengah...
tetapi bakal begelar siswazah...
hmm...
mimpi menyelubungi mu pujangga...
menangis lah kerana 30 pelajar 5a5 kini tidak sehaluan lagi kerana masing-masing sudah mempunyai matlamat tersendiri...
pujangga...
kau harus sedar...
kau akan mengalami satu waktu yang tidak pernah kau lalui sebelum ini...
kini kau telah dewasa...
bukan lagi bergelar remaja yang tidak mempunyai matlamat...
kini kau mampu merenung masa hadapan...
kau harus tinggal kan teman yang walaupun dahulu berjanji sehidup semati bersamamu...
pujangga...
walaupun daus dan alfi berjanji denganmu...
tak mungkin akan bersatu...
fatin, sherra, kelly, aisyah, ebil,ekin, jiah, dan mila berjanji setia...
tak mungkin boleh bersama...
teman tetap teman...
teman tak mampu mengikut jejak langkah mu setiap ketika...
kerana mereka jua ada langkah mereka sendiri...
jadi pujangga...
sedarlah...
yang teman hanya teman...
dan aku terus menjadi teman dan mencari teman...
dan teman jua akan bertambah...
cuma setiap teman mempunyai trademarknya...
so i love you all...

1 comment:

  1. teman yg bgs bkn hny slalu brada disisi kita...
    wlpn jauh,kita tetap mengingati satu sama lain...
    bkn brmkna tali prshbtn kita semua dah terputus hny kerana kita berjauhan,
    tp jarak yg jauh ini hny ujian utk prshbtn kita sume...
    stkat nie,aku brjya malalui ujian ini..
    kalian adalah sahabat yg terbaik didunia ini...
    aku syg kalian...
    masa dan jarak mungkin musuh kita,
    tp tali persahabatan kita sume tetap kukuh!
    InsyaAllah...
    syg kowunk sume...

    ReplyDelete